System CANARD to jednostka, z którą chcemy Cię dzisiaj zapoznać w ramach wielkiego testu wiedzy z branży transportowej. Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się spotkać z komórką CANARD? Znasz jej zastosowanie i – co ważniejsze – przez kogo jest zarządzana? Z tej okazji przygotowaliśmy małe pytanie sprawdzające Twoją wiedzę w tym temacie. Nie martw się – jak zwykle pod prawidłową odpowiedzią (a może odpowiedziami) znajdziesz stosowne wyjaśnienie, które pozwoli Ci poszerzyć dotychczasową wiedzę. A więc czas, start!

Pytanie na dziś jest następujące:

Kto zarządza systemem CANARD (Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym) zajmującym się fotoradarami w Polsce?

  1. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad,
  2. eToll,
  3. Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego,
  4. Generalny Inspektorat Transportu Drogowego,
  5. ViaToll,
  6. Krajowa Administracja Skarbowa,
  7. Kapsch,
  8. Komenda Główna Policji,
  9. Instytut Transportu Samochodowego.

POKAŻ ODPOWIEDŹ

Odpowiedź:

Kto zarządza systemem CANARD (Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym) zajmującym się fotoradarami w Polsce?

 

4. Generalny Inspektorat Transportu Drogowego

 

Wyjaśnienie:

Spośród wielu bardzo ważnych instytucji naszego kraju, które zostały wymienione w możliwych odpowiedziach, tylko jedna jest tą właściwą, sprawującą pieczę nad jednostką CANARD. Jej historia sięga 2011 roku, gdzie to 1 lipca została utworzona na mocy Zarządzenia Nr 103 Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2010 r. w sprawie nadania statutu Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego, w myśl którego CANARD stał się częścią Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. W związku, z czym jedyną poprawną odpowiedzią jest odpowiedź czwarta.

 

Jak możemy wyczytać na stronie internetowej CANARD:

 

Celem działania CANARD jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na drogach. Jest to możliwe dzięki prowadzeniu nadzoru nad ruchem drogowym i wykrywaniu naruszeń przepisów z nim związanych, w szczególności dotyczących przekroczeń dozwolonej prędkości przez kierowców.

 

Przekroczenie dozwolonej prędkości na danym odcinku drogi może zostać zarejestrowane przez różnego typu urządzenia:

  • fotoradary, czyli stacjonarne urządzenia rejestrujące prędkość,
  • mobilne urządzenia rejestrujące prędkość instalowane w pojazdach,
  • urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości, rejestrujące pojazdy i ich prędkość średnią, obliczoną na podstawie czasu potrzebnego na przejechanie kontrolowanego odcinka drogi.

 

Link do pełnej treści zarządzenia nr 103 Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2010 roku:

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WMP20101011184/O/M20101184.pdf

 

Link do strony internetowej Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym:

https://www.canard.gitd.gov.pl/

 

Jeśli nie znałeś odpowiedzi na to pytanie, warto rozważyć skorzystanie z naszego audytu. Zapisz się na konsultację i przekonaj się, jak optymalizacja kosztów może zwiększyć rentowność Twojej firmy. Wspólnie przeanalizujemy czas pracy, wynagrodzenia i dokumentację, abyś mógł mieć pełen spokój. Umów się na konsultację już dziś!

 

Śledź regularnie nasz blog, aby móc zmierzyć się z kolejnym przygotowanym dla Ciebie testem!

 

Autor:

Sebastian Słaby

Ekspert branży transportowej