Szkolenia z przepisów dot. czasu pracy kierowcy i obsługi tachografów

Nasza firma oferuje szkolenia skoncentrowane na tematyce czasu pracy kierowców, adresowane do osób pracujących w branży transportowej, takich jak właściciele firm transportowych, pracownicy działów kadrowych i księgowych w firmach transportowych oraz kierowcy zawodowi. Od 2006 roku stale poszerzamy zakres naszych szkoleń, dostosowując się do potrzeb naszych Klientów, co cieszy się dużym zainteresowaniem. Wszystkie nasze szkolenia zawierają najnowsze informacje zgodne z obowiązującymi przepisami dotyczącymi Pakietu Mobilności.

Szczególny nacisk kładziemy na praktyczne aspekty obsługi tachografów analizując ich analogową i cyfrową wersję. Ponadto omawiamy obowiązki i odpowiedzialność kierowcy związane z prawidłowym stosowaniem norm czasu pracy kierowców, jak również kwestie prawne i karne związane z tym tematem. Nasze szkolenia odbywają się regularnie, zazwyczaj w soboty, aby umożliwić udział osobom zatrudnionym w transporcie drogowym. Organizujemy je zarówno w siedzibie Tacholab, jak i w siedzibie klienta, przy minimalnej wymaganej liczbie uczestników. Dojazd do klienta jest dodatkowo płatny.

Jeśli jesteś zainteresowany/a, prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta, aby dowiedzieć się więcej o harmonogramie szkoleń oraz możliwości zorganizowania ich w Twojej firmie. Jesteśmy dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 7-16. Zapraszamy do współpracy!

Wszystkie nasze szkolenia zawierają wiedzę zgodną z aktualnymi przepisami dotyczącymi Pakietu Mobilności.

Usługowe rozliczanie czasu pracy kierowcy - szkolenia tacholab 2

POZNAJ HARMONOGRAM SZKOLEŃ

Obsługa tachografów cyfrowych i analogowych

  • Obsługa tachografów analogowych i cyfrowych
  • Praktyczne wskazówki obsługi tachografów cyfrowych
  • Kody krajów — dlaczego powstają naruszenia z tytułu ich nieprawidłowego wprowadzania do tachografu cyfrowego?
  • Wpis manualny — jak poprawnie go wykonywać?
  • Tryb OUT w tachografie — czym jest i kiedy należy go stosować?
  • Pakiet Mobilności — przyszłe wytyczne związane z tachografami cyfrowymi i ich wymianą
  • Odpowiedzialność kierowcy związana z obsługą i stosowaniem norm czasu pracy kierowców
  • Prawa i obowiązki kierowcy, odpowiedzialność finansowa kierowcy oraz firmy.

Czas jazdy, przerw i odpoczynków kierowców

  • Jakie ustawy regulują czas pracy kierowców?
  • Kiedy kierowców obowiązuje Rozporządzenie 561/2006, a kiedy AETR?
  • Maksymalny czas dziennego prowadzenia
  • Czas przerw w jeździe – sposoby identyfikacji naruszenia a interpretacje ITD
  • Czas dziennych odpoczynków i warunki skrócenia odpoczynku
  • Dzienny okres prowadzenia a dzienne odpoczynki
  • Załoga kilkuosobowa – kiedy jest, a kiedy nie?
  • Czy kierowcy w załodze muszą robić przerwę, czy nie?
  • Warunki jazdy w zespole kilkuosobowym oraz konsekwencje braku załogi
  • Odpoczynek w załodze
  • Odpoczynek na promie – warunki przerwania odpoczynku
  • Czas prowadzenia w tygodniu i w okresie dwóch tygodni
  • Warunki prawidłowych kolejnych odpoczynków tygodniowych – analiza przypadków
  • Warunki rekompensaty skróconego odpoczynku tygodniowego
  • Praktycznie ćwiczenia dotyczące Rozporządzenia 561/2006
  • Przykłady naliczenia kary – sposób naliczania kar administracyjnych przez ITD
  • Taryfikator kar i mandatów – kto i za co płaci?
  • Odpowiedzialność kierowcy i przedsiębiorcy
  • Pensje sektorowe w poszczególnych krajach Unii Europejskiej
  • Maksymalny czas pracy oraz czas pracy nocnej
  • Wyłączenia i zwolnienia ze stosowania norm unijnych i krajowych
  • Transport na potrzeby własne, transport niehandlowy, transport niezarobkowy
  • Sposoby i narzędzia kontroli czasu prowadzenia, przerw i odpoczynków przez kierowcę i przedsiębiorstwo

Ewidencja, rozliczanie czasu pracy kierowców

  • Ustawa o czasie pracy kierowców – wyjaśnienie najważniejszych jej zapisów na przykładach
  • Omówienie przepisów kodeksu pracy związanych z pracą kierowcy
  • Charakterystyka systemów czasu pracy
  • Okresy rozliczeniowe kierowców
  • Maksymalny plan pracy w systemie równoważnym
  • Odbiory 1:1 a 1:1,5 – kiedy powstają i jak wpływają na ostateczną ewidencje czasu pracy?
  • Różnice w wymaganych odpoczynkach w Rozporządzeniu 561/2006 oraz w ustawie o czasie pracy kierowców
  • Doba pracownicza i podstawowe zasady konstruowania ewidencji
  • Rodzaje godzin nadliczbowych dobowych i średniotygodniowych
  • Powstawanie nadgodzin dobowych oraz nadgodzin średniotygodniowych
  • Limit godzin nadliczbowych w roku
  • Zasady rekompensowania godzin nadliczbowych i dyżurów
  • Praca w dni wolne od pracy oraz praca w święta i niedziele. Zasady wynagradzania
  • Składniki wynagrodzenia kierowców
  • Wynagrodzenie od przejechanego dystansu, tonażu a ustawodawstwo polskie i unijne
  • Przykładowe rozliczenia wynagrodzenia kierowcy
  • Zasady przygotowania dokumentacji
  • Sposoby rozliczania płacy sektorowej dla kierowców
  • Praktyczne wskazówki dotyczące kontroli z Inspekcji Pracy w zakresie ewidencji czasu pracy

Płaca zagraniczna, odliczenia PIT i ZUS, sanitariaty

  • Sanitariaty u kierowcy (zwrot kosztów) – jakich kierowców dotyczą? Jak prawidłowo określić ich wysokość? Gdzie zapisać informację na ich temat?
  • Omówienie zasad dotyczących krajowych podróży służbowych kierowcy
  • Przedstawienie przepisów dotyczących kierowców delegowanych wg. unijnej dyrektywy obowiązujących od 02.02.2022 roku
  • Wyjaśnienie rodzajów przewozów drogowych realizowanych przez kierowcę – czy każdy międzynarodowy przewóz drogowy wiąże się z dodatkowym wynagrodzeniem dla kierowcy?
  • Omówienie platformy IMI do delegowania kierowców (zakładanie konta, zgłaszanie kierowców)
  • Wytyczne ZUS co do wyliczania kwoty pomniejszenia podstawy oskładkowania
  • Wyjaśnienie roli wirtualnych diet od lutego 2022 roku
  • Omówienie ustawy o delegowaniu kierowców obowiązującej od 19.08.2023 roku

Nasze szkolenia odbywają się cyklicznie, zazwyczaj w dni wolne od pracy w transporcie drogowym, czyli w soboty. Szkolenia organizowane są w siedzibie Tacholab, a także w siedzibie firmy klienta. W celu zorganizowania szkolenia w siedzibie klienta wymagane jest zebranie określonej, minimalnej ilości osób. Dojazd do siedziby klienta jest odpłatny.

Proszę o kontakt
w sprawie szkolenia