Dlaczego warto do nas dołączyć?
- Program jest przygotowany i prowadzony przez ekspercką kadrę praktyków
- Przekazujemy wiedzę z rozliczania płacy sektorowej w oparciu o nowe technologie
- Preferujemy prostą metodykę planowania pracy, łączącą Rozporządzenie 561/2006 i Ustawę o Czasie Pracy Kierowców
PROGRAM PODZIELONY JEST NA 2 BLOKI TEMATYCZNE
CZAS JAZDY, PRZERW I ODPOCZYNKÓW KIEROWCÓW
- Jakie ustawy regulują czas pracy kierowców?
- Kiedy kierowców obowiązuje Rozporządzenie 561/2006, a kiedy AETR?
- Maksymalny czas dziennego prowadzenia
- Czas przerw w jeździe – sposoby identyfikacji naruszenia a interpretacje ITD
- Czas dziennych odpoczynków i warunki skrócenia odpoczynku
- Dzienny okres prowadzenia a dzienne odpoczynki
- Załoga kilkuosobowa – kiedy jest, a kiedy nie?
- Czy kierowcy w załodze muszą robić przerwę, czy nie?
- Warunki jazdy w zespole kilkuosobowym oraz konsekwencje braku załogi
- Odpoczynek w załodze
- Odpoczynek na promie – warunki przerwania odpoczynku
- Czas prowadzenia w tygodniu i w okresie dwóch tygodni
- Warunki prawidłowych kolejnych odpoczynków tygodniowych – analiza przypadków
- Warunki rekompensaty skróconego odpoczynku tygodniowego
- Praktycznie ćwiczenia dotyczące Rozporządzenia 561/2006
- Przykłady naliczenia kary – sposób naliczania kar administracyjnych przez ITD
- Taryfikator kar i mandatów – kto i za co płaci?
- Odpowiedzialność kierowcy i przedsiębiorcy
- Taryfikatory w poszczególnych krajach Unii Europejskiej
- Maksymalny czas pracy oraz czas pracy nocnej
- Wyłączenia i zwolnienia ze stosowania norm unijnych i krajowych
- Transport na potrzeby własne, transport niehandlowy, transport niezarobkowy
- Sposoby i narzędzia kontroli czasu prowadzenia, przerw i odpoczynków przez kierowcę i przedsiębiorstwo
EWIDENCJA, ROZLICZANIE CZASU PRACY KIEROWCÓW I PŁACA MINIMALNA
- Ustawa o czasie pracy kierowców
- Regulacje kodeksu pracy i dyrektywa 2002/15 WE
- Charakterystyka systemów czasu pracy
- Maksymalny plan pracy w systemie równoważnym
- Okresy rozliczeniowe kierowców
- Czy trzeba konstruować harmonogram czasu pracy kierowcy?
- Różnice w wymaganych odpoczynkach w Rozporządzeniu 561/2006 oraz w ustawie o czasie pracy kierowców
- Doba pracownicza i podstawowe zasady konstruowania ewidencji
- Czy ITD kontroluje czas pracy i czas pracy nocą?
- Rodzaje godzin nadliczbowych
- Kiedy nadliczbowe 100%, a kiedy 50%
- Limit godzin nadliczbowych w roku
- Zasady rekompensowania godzin nadliczbowych i dyżurów
- Praca w dni wolne od pracy oraz praca w święta i niedziele. Zasady wynagradzania
- Wnioski o rekompensatę
- Składniki wynagrodzenia kierowców
- Wynagrodzenie od przejechanego dystansu, tonażu a ustawodawstwo polskie i unijne
- Przykładowe rozliczenia wynagrodzenia kierowcy
- Zasady przygotowania dokumentacji
- Sposoby rozliczania płacy minimalnej dla kierowców
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
- umiejętna optymalizacja kosztów zatrudnienia
- poprawne przygotowanie do kontroli PIP i ITD
- praktyczna ochrona przed nieuzasadnionymi roszczeniami pracowników
- profesjonalna praca działu rozliczeń
SZCZEGÓŁY
- Przybliżony czas szkolenia: 8 godzin
- Termin: 16 grudnia, godz. 8.30
- Szkolenie w formie on-line
ILE TO KOSZTUJE?
KOSZT: 650zł netto
Ostatnie wolne miejsca!
CENA OBEJMUJE: Udział w szkoleniu, materiały merytoryczne przygotowane przez Trenera oraz Certyfikat