Dzień wolny przy pięciodniowym tygodniu pracy – sprawdź, kiedy obowiązuje!

Zapewne niejednokrotnie organizując lub analizując pracę kierowcy przeszło Ci przez myśl kiedy kierowca może, a wręcz musi mieć dzień wolny od pracy, przecież kierowca to nie robot i też potrzebuje mieć czas na swoją regenerację. W dzisiejszym pytaniu zapraszamy Cię do zgłębienia podstaw prawnych w tym temacie i skonfrontowania swojej wiedzy w tym nie tak…

Szczegóły

Ile dni wstecz obejmuje kontrola drogowa? Poznaj odpowiedź!

Kontrole drogowe, to nieodłączna część prowadzenia biznesu związanego z transportem, a ich wyniki mogą zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonych przewoźników. Często brak znajomości aktualnych przepisów prowadzi do wykroczeń, o których dowiadujesz się dopiero podczas kontroli. A przecież można tego uniknąć! Zamiast działać po fakcie, sprawdź swoją wiedzę i przekonaj się, czy Twoja firma nie potrzebuje naszego…

Szczegóły

Pora nocna kierowcy – jak wyliczyć przysługujący dodatek za pracę w nocy?

Wynagrodzenie kierowcy może składać się z wielu różnych składników. Jednym z nich jest dodatek za pracę w nocy. Wysokość tego dodatku określa kodeks pracy. Czy Ty przygotowując comiesięczne wynagrodzenie dla zatrudnionych kierowców pamiętasz o wyliczeniu powyższego dodatku? W ramach naszego wielkiego testu wiedzy z branży transportowej przygotowaliśmy dla Ciebie pytanie sprawdzające wiedzę w tym temacie.…

Szczegóły

Czym jest numer VRN dla nowego pojazdu

Według ROZPORZĄDZENIA WYKONAWCZEGO KOMISJI (UE) 2016/799 z dnia 18 marca 2016 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 ustanawiającego wymogi dotyczące budowy, sprawdzania, instalacji, użytkowania i naprawy tachografów oraz ich elementów składowych za numer VRN dla nowego pojazdu uznaje się identyfikację pojazdu, której definicja zgodnie z punktem vv rozdziału 1…

Szczegóły

Co może wchodzić w skład podstawowych składników wynagrodzenia kierowcy?

Nasz wielki test z wiedzy się nie zatrzymuje. Dzisiaj trochę prościej, bowiem przygotowaliśmy dla Ciebie pytanie związane z maksymalnym czasem prowadzenia pojazdu, a więc tematyka nieodzownie związana z rozporządzeniem 561, które funkcjonuje już 18 lat! Pamiętaj, że nie zawsze sprzyjają odpowiednie okoliczności, które weszły w obowiązujące przepisy za sprawą kolejnych zmian wynikających z Pakietu Mobilności. …

Szczegóły

Maksymalny czas prowadzenia pojazdu bez Pakietu Mobilności

Nasz wielki test z wiedzy się nie zatrzymuje. Dzisiaj trochę prościej, bowiem przygotowaliśmy dla Ciebie pytanie związane z maksymalnym czasem prowadzenia pojazdu, a więc tematyka nieodzownie związana z rozporządzeniem 561, które funkcjonuje już 18 lat! Pamiętaj, że nie zawsze sprzyjają odpowiednie okoliczności, które weszły w obowiązujące przepisy za sprawą kolejnych zmian wynikających z Pakietu Mobilności. …

Szczegóły

Błąd prowadzenia pojazdu bez prawidłowej karty – czym jest, jak powstaje i gdzie się zapisuje?

Według starego polskiego przysłowia: “złośliwość rzeczy martwych” nawet tachografy mogą czasem zawodzić i zwyczajnie się psuć. Nie wszystkie powstające zdarzenia i błędy tachografu cyfrowego kierowca jest w stanie wyłapać za pomocą swoich oczu podczas prowadzenia pojazdu. Często dopiero po odczytaniu danych z tachografu cyfrowego i ich dokładniejszej analizie dowiadujemy się, że zostało zapisane niepokojące zjawiska,…

Szczegóły

Jakie informacje zawiera w sobie plik pobrany z tachografu cyfrowego?

Na każdym przedsiębiorstwie transportowym, które posiada w swojej flocie pojazdy wyposażone w tachograf cyfrowy spoczywa obowiązek regularnego pobierania danych. Okres ten został zapisany w ROZPORZĄDZENIU KOMISJI (UE) NR 581/2010 z dnia 1 lipca 2010 r. w sprawie maksymalnych okresów na wczytanie odpowiednich danych z jednostek pojazdowych oraz kart kierowców, gdzie zgodnie z treścią artykułu 1…

Szczegóły

Ile wynosi norma czasu pracy dla kierowcy zatrudnionego w podstawowym systemie czasu pracy?

Kontynuujemy nasz test wiedzy z branży transportowej! Dzisiaj przygotowaliśmy dla Ciebie pytanie z Kodeksu Pracy. Czy na pewno znasz normę czasu pracy swojego kierowcy, gdy ten jest zatrudniony w podstawowym systemie czasu pracy? Sprawdź swoją wiedzę. Pytanie na dziś to: Normy czasu pracy w systemie podstawowym kierowcy zatrudnionego na cały etat wynoszą: 13 godzin dziennie…

Szczegóły