Maksymalny czas prowadzenia pojazdu bez Pakietu Mobilności

Nasz wielki test z wiedzy się nie zatrzymuje. Dzisiaj trochę prościej, bowiem przygotowaliśmy dla Ciebie pytanie związane z maksymalnym czasem prowadzenia pojazdu, a więc tematyka nieodzownie związana z rozporządzeniem 561, które funkcjonuje już 18 lat! Pamiętaj, że nie zawsze sprzyjają odpowiednie okoliczności, które weszły w obowiązujące przepisy za sprawą kolejnych zmian wynikających z Pakietu Mobilności. …

Szczegóły

Błąd prowadzenia pojazdu bez prawidłowej karty – czym jest, jak powstaje i gdzie się zapisuje?

Według starego polskiego przysłowia: “złośliwość rzeczy martwych” nawet tachografy mogą czasem zawodzić i zwyczajnie się psuć. Nie wszystkie powstające zdarzenia i błędy tachografu cyfrowego kierowca jest w stanie wyłapać za pomocą swoich oczu podczas prowadzenia pojazdu. Często dopiero po odczytaniu danych z tachografu cyfrowego i ich dokładniejszej analizie dowiadujemy się, że zostało zapisane niepokojące zjawiska,…

Szczegóły

Jakie informacje zawiera w sobie plik pobrany z tachografu cyfrowego?

Na każdym przedsiębiorstwie transportowym, które posiada w swojej flocie pojazdy wyposażone w tachograf cyfrowy spoczywa obowiązek regularnego pobierania danych. Okres ten został zapisany w ROZPORZĄDZENIU KOMISJI (UE) NR 581/2010 z dnia 1 lipca 2010 r. w sprawie maksymalnych okresów na wczytanie odpowiednich danych z jednostek pojazdowych oraz kart kierowców, gdzie zgodnie z treścią artykułu 1…

Szczegóły

Ile wynosi norma czasu pracy dla kierowcy zatrudnionego w podstawowym systemie czasu pracy?

Kontynuujemy nasz test wiedzy z branży transportowej! Dzisiaj przygotowaliśmy dla Ciebie pytanie z Kodeksu Pracy. Czy na pewno znasz normę czasu pracy swojego kierowcy, gdy ten jest zatrudniony w podstawowym systemie czasu pracy? Sprawdź swoją wiedzę. Pytanie na dziś to: Normy czasu pracy w systemie podstawowym kierowcy zatrudnionego na cały etat wynoszą: 13 godzin dziennie…

Szczegóły

Dane dotyczące prędkości poruszania się pojazdu zapisywane w tachografie cyfrowym

W dzisiejszym teście z wiedzy transportowej zmierzymy się z tematyką poświęconą informacją, jakie zapisywane są w tachografie cyfrowym w kontekście prędkości poruszania się pojazdu, które zapisują się na pliku cyfrowym pobranym z tachografu. Nie ma obowiązku pobierania danych związanych z prędkością, aby plik, który pobierzemy miał poprawny podpis cyfrowy, a więc mógł być uważany za…

Szczegóły

Obowiązki kierowcy w kwestii wykonywania poprawnie odpoczynków tygodniowych?

Odpowiednie planowanie i późniejsze poprawne realizowanie odpoczynków tygodniowych kierowcy jest gwarantem do uniknięcie sporych kar finansowych nakładanych zarówno na kierowcę, jak i na firmę transportową. Pojawienie się pakietu mobilności w sierpniu 2020 roku rzuciło nowe światło na tematykę odpoczynków tygodniowych wprowadzając nowe przepisy w tym temacie. Niewątpliwie wpłynęło to na organizację pracy kierowców wykonujących przewozy…

Szczegóły

Koniec ważności karty kierowcy w czasie wykonywania przewozu – co należy zrobić? Jakie mogą być z tego konsekwencje?

Zdarzyła Ci się kiedykolwiek sytuacja, gdy będąc poza granicami kraju zorientowałeś się, że Twoja karta kierowcy straciła ważność? A może wysłałeś kierowcę do realizacji danego przewozu międzynarodowego i po kilku dniach zdałeś sobie sprawę, że jego karta jest już albo będzie lada dzień po terminie swojej ważności? Co w takiej sytuacji należy zrobić, aby zminimalizować…

Szczegóły

W jakich systemach czasu pracy może być zatrudniony Twój kierowca?

Dobranie odpowiedniego systemu czasu pracy dla zatrudnionego kierowcy jest niezwykle istotne przy późniejszym naliczaniu jego wynagrodzenia za pracę. Często nieświadomie dobieramy dany system czasu pracy nie licząc się z późniejszymi konsekwencjami np. w postaci dużej liczby wygenerowanych przez kierowcy nadgodzin za które przychodzi płacić niemałe pieniądze. Z tej okazji zachęcamy Cię do sprawdzenia swojej wiedzy.…

Szczegóły

Kogo dotyczy ustawa o czasie pracy kierowców?

Ustawa o czasie pracy kierowców, która obowiązuje od 16 kwietnia 2004 roku jest dokumentem często pomijanym w firmach transportowych. Za zbiór wytycznych dotyczących czasu prowadzenia, przerw i odpoczynków przyjmuje się często wyłącznie rozporządzenie 561 i kodeks pracy. A to niestety duży błąd. Ustawa o czasie pracy kierowców jest bowiem dokumentem, którego zapisy często nie znajdziemy…

Szczegóły